דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הקשר בין ירידה בשמיעה לאיכות הצפייה בטלוויזיה 

מאת    [ 04/09/2018 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2087 פעמים ]

השמיעה שלנו, אחד מחמשת החושים שלנו, אינה מושלמת. אם לדייק, היא מושלמת אך ורק ברגע הלידה שלנו. החל מאותו רגע, אנו חשופים לאין סוף קולות, רעשים וצלילים שבהדרגתיות – איטית או מהירה, פוגעים באיכות השמיעה שלנו. ההשפעה על איכות השמיעה תתבטא בדרכים שונות; החל משמיעת צפצופים לא מוסברים ועד לפגיעה בחוויית הצפייה שלנו בטלוויזיה.

הבעיה היא, שלא תמיד נהיה מוכנים להודות בעובדה שהשמיעה שלנו כבר לא כשהייתה. גם אם אנו מפספסים מילה או שתיים מהסיקור של שדרן החדשות, או את הבדיחה הנהדרת שסיפר מנחה תכנית הבידור, באופן אוטומטי נצא מנקודת הנחה התחלתית שכנראה זה קורה לכולם. ממש כפי שקורה לעתים לאנשים לקויי ראייה לפני שהם מרכיבים משקפיים בפעם הראשונה ובטוחים שכולם רואים את העולם בדיוק כמוהם. אפשר לומר שזו רק הבעיה הקטנה שלנו. הבעיה הגדולה יותר מתחילה כשאנו מגבירים את הווליום של הטלוויזיה. מכאן, הדרך לריבים וויכוחים בין בני הבית קצרה ממה שנדמה.

כאן נכנסת הטכנולוגיה לתמונה.

מספר חברות לקחו את העניינים לידיים ופיתחו אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה. בתחילה, האוזניות הללו נועדו לצפייה בטלוויזיה בלבד. עם הזמן, פותחו מנגנונים המאפשרים למשתמש להשתיק את הטלוויזיה ולהאזין לשיחה המתנהלת סביבו. הדבר מאפשר חלוקת קשב איכותית יותר בצורה ברורה הרבה יותר. תבינו, המשמעות של ליקוי שמיעה אינה בהכרח איבוד השמיעה לחלוטין, כי אם קושי בהבנה ובעיבוד של דיבור. הדבר מתרחש בעקבות גיל, פגיעה בשמיעה ולעתים אפילו בשל לקות שמיעה מלידה.

אבל איך זה בכלל עובד?

עוד דבר נפלא שהאוזניות הללו מאפשרות למשתמש, לבני משפחתו וחבריו, הוא צפייה משותפת בטלוויזיה ללא פגיעה בחוויה הכללית. זאת מכיוון שעצמת הסאונד הנשלטת על ידי המשתמש באוזניות, אינה תלויה בעצמת הסאונד המתנגנת דרך הטלוויזיה. כך, יוכלו כל בני המשפחה לצפות בטלוויזיה ביחד!

מכיוון שמדובר במכשיר אלחוטי, הרי שניתן להשתמש בו גם מחוץ לבית. ישנם לקויי שמיעה רבים שיעדיפו לוותר ככל האפשר על ישיבה בבית הקפה השכונתי או על ארוחת ערב במסעדה המבוקשת ביותר בעיר. הרעש מסביב בלתי נסבל והתקשורת עם מי שיושב איתנו בשולחן אינה פשוטה כלל. עם האוזניות הללו שלהן מנגנון המאפשר להפחית משמעותית את הרעש מסביב, ולהתמקד באיש השיחה שמולנו.

מעבר לתכונות המוזכרות לעיל, ניתן לסכם בכך שמדובר בטכנולוגיה שמטרתה לסייע לאנשים עם לקות שמיעה או מבוגרים לנהל חיי שגרה רגילים החל משיחות, ממש כפי שצריך להיות עבור כל אדם אחר.

בברכה,
 
שרה ירדן לבני 


אחראית שיווק ודיגיטל, חברת מהלב


www.mehalev,com


yarden@mehalev.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב